July
18
2022
Anu.mn
Мэдээ
Онгоцны нисгэгч, агаарын тээврийн зорчигчдын хамгийн их санаа зовдог асуултуудад хариулав
Онгоцны нисгэгч, агаарын тээврийн зорчигчдын хамгийн их санаа зовдог асуултуудад хариулав
https://cdn.sanity.io/images/2rll0slf/production/2fe5322b75b24f146d9fd55fbcc3e14b61f2eec7-1920x1920.jpg
Байгалмаа
Онгоцны нисгэгч, агаарын тээврийн зорчигчдын хамгийн их санаа зовдог асуултуудад хариулав
Photo: Shutterstock

Орчин үеийн хүмүүс онгоцонд аль хэдийн дассан боловч олон тонн жинтэй төмөр шувуу тэнгэрт нисч, та түүн дотор байдаг гэсэн ойлголт нь айдас төрүүлж, хариулт авмаар асуултууд гарч ирж байдаг. Тиймээс нэгэн онгоцны нисгэгч, хүн нисэх үедээ юунаас айх ёстойг мөн хүн бүрийн сонирхдог 16 асуултад хариулсан байна. Энэ тухай Ochmanity нийтэлжээ.

Хаалга нь дотроосоо түгжигдсэн бол нисгэгчийн кабинд хэрхэн орох вэ?
Онгоцны үйлчлэгчид бүхээгт орох тусгай код байдаг. Жишээлбэл, нисгэгчид хоёулаа ухаан алдсан тохиолдолд энэ нь зайлшгүй шаардлагатай. Командлагч нислэгийн өмнө кодыг авч, багийнханд мэдэгддэг. Кодоо оруулсны дараа хаалганууд нэг минутын дотор нээгдэх боловч нисгэгчид ямар ч арга хэмжээ авахгүй бол нээгднэ. Нисгэгч бүх зүйлийг видео камераар хардаг тул багийн гишүүн бус хүн үүдэнд зогсож байвал хаалгыг бүрмөсөн түгжиснээр дотогш нэвтэрч орох ямар ч боломжгүй болдог.

Нисгэгчид хууз сахалтай байх эсвэл пирсинг зүүж болох уу?
Сахалтай байх, чих цоолох болон бусад ямар ч зүйл нь нисгэгчийг нүүрэнд нь таарах ёстой хүчилтөрөгчийн маск хэрэглэхэд саад болдог. Тиймээс нисгэгчийн нүүр үргэлж цэвэрхэн байх ёстой. Тэгэхгүй бол зорчигчдын амь насанд аюул учруулах нөхцөл байдал үүснэ гэж үздэг.

Хэрэв бүх хөдөлгүүр эвдэрсэн бол юу болох вэ?
Нислэгийн үеэр онгоцны хөдөлгүүрүүд нь тэг хүчээр ажилладаг горимд шилждэг. Энэ нь уруу газар механик хурдны хайрцагтай автомашины арааг салгавал өрөө өнхрөхтэй адилхан байдаг. Хөдөлгүүрийн бүрэн эвдрэл нь маш ховор тохиолддог бөгөөд энэ тохиолдолд тэдгээрийг дахин асаах тусгай заавар байдаг. Гэхдээ хөдөлгүүр ажиллагаагүй байсан ч онгоц гулссан буултаар газардах боломжтой. Хамгийн алдартай ийм тохиолдол 1982 онд Ява арлын дээгүүр нисэж явсан Боинг 747 онгоцтой тохиолдсон бөгөөд галт уулын дэлбэрэлтийн улмаас онгоц галт уулын тоос, нурам бүхий үүлэнд орж, 4 хөдөлгүүр нь бүгд эвдэрчээ. Багийнхан онгоцыг хамгийн ойрын нисэх буудалд буулгаж чадсан бөгөөд 263 хүний ​​хэн нь ч бэртэж гэмтээгүй байна.

Хүчилтөрөгчийн маск хэр удаан үйлчилдэг вэ?
Онгоцон доторх хүчилтөрөгчийн түвшин, даралтыг зохиомлоор барьдаг. Хэрэв бүхээг дэх даралт өндөрт нисэх үед алдагдвал хүн хүчилтөрөгчийн дутагдалд орж, ухаан алдах, хүчилтөрөгчийн маскгүй тохиолдолд үхэх ч магадлалтай. Зорчигчдод зориулсан хүчилтөрөгчийн маск нь 10-15 минут барихаар зориулагдсан. Энэ хугацаа нь нисгэгч онгоцыг хэвийн амьсгалах өндөрт буулгахад хангалттай хугацаа юм. Харин нисгэгч төвлөрлөө алдалгүйгээр онгоцыг бууж, бүр газардуулах боломжтой хугацаа бүхий өөр хүчилтөрөгчийн масктай байдаг. Нислэг бүрийн өмнө нисгэгчид маскныхаа бүрэн бүтэн байдлыг шалгадаг.

Нисгэгчид удирдлаган дээр унтдаг уу?
Нисгэгчдийн 56 орчим хувь нь нислэгийн үеэр санамсаргүйгээр унтдаг ч зүүрмэглэдэг гэж хэлэх нь дээр. Аз болоход орчин үеийн нисэх онгоцууд бараг үргэлж автомат жолоодлогын горимд ажилладаг бөгөөд хянагч нар нисгэгчдээс байнгын харилцаанд байхыг шаардаж байдаг. Мөн холын нислэгт хоёр баг эсвэл гурван нисгэгч нэгэн зэрэг ажиллах боломжтой. Тэд амрах завсарлагатайгаар бие биетэйгээ ээлжилдэг. Нисгэгч ээлжийн ажлаа дуусгаад тусгай бүхээгт унтдаг. Багийнхан хянагч нартай байнга холбоотой байж, нэг нисгэгч заавал нислэгийг удирдаж байдаг.

Онгоц яагаад хоёр дахь тойрог хийдэг вэ?
Энэ бол ердийн нөхцөл байдал юм. Онгоц янз бүрийн шалтгааны улмаас тойрог хийж болно, жишээлбэл, ямар нэг зүйл эсвэл амьтан хөөрөх зурвас дээр байх, хажуугийн хүчтэй салхи үлээх, тусгай нисэх онгоц яаралтай буухад нисэх онгоцны буудал түр хугацаагаар хаагдсан байх зэрэг. Газардахаас өмнө гэнэт өндрөө авах нь зорчигчидын санааг зовоодог ч үнэн хэрэгтээ бүх зүйл хяналтанд байдаг - энэ бол тойрог хийх стандарт арга юм.

Онгоцонд төрсөн хүүхэд ямар иргэншилтэй болох вэ?
Хэд хэдэн сонголт байдаг:
- хүүхэд төрсөн агаарын хөлгийн агаарын тээврийн компанийн харъяалал.
- аль улсын агаарын орон зайд хүүхэд төрсөн.
- онгоц газардсан улс.

Ихэнх тохиолдолд эхний хувилбар нь хэрэгждэг боловч одоогийн хууль тогтоомжийг харгалзан агаарын тээврийн компани шийдвэр гаргадаг. Зарим агаарын тээврийн компаниуд хүүхдүүдэд насан туршдаа дэлхийн аль ч улс руу онгоцоороо үнэ төлбөргүй нисэх боломжийг бэлэг болгон өгдөг.

Автомат нисгэгчээр онгоц газардах боломжтой юу?
Орчин үеийн нисэх онгоцонд удирдлагын системүүд нь 300 метрийн өндрөөс онгоцыг маршрутын дагуу чиглүүлж, хөөрөх зурвас дээр бараг бүрэн буух хүртэл чиглүүлдэг. Буух үед автомат буултыг ашиглаж болох боловч нисгэгч энэ горимыг идэвхжүүлж, тодорхой буух тохиргоог тохируулах замаар үүнийг хянах шаардлагатай. Шууд буухын өмнө онгоцыг гулсалтын зам системээр (course-glide path system) удирдаж чиглүүлдэг ба мөн онгоцны буудлын радио дохио нь онгоцыг чиглүүлж, замыг нь засдаг. Энэ систем нь онгоц бүрэн хүчдэлгүй болсон ч ажилладаг.

Усан дээр буух эсвэл газар дээр аль нь хатуу бөгөөд илүү аюулгүй вэ?
Энэ нь онгоцны загвараас хамаардаг боловч ихэнх тохиолдолд газар дээр буухад хялбар байдаг. Ус онгоцыг хурдан живүүлэхээс гадна маш нягт учраас газраас илүү хатуу байдаг. Статистикийн мэдээгээр газар дээр ослын буулт хийхэд амьд үлдэх магадлал өндөр байдаг.

Нисгэгчид нислэгийн үеэр хэрхэн хооллодог вэ?
Нисгэгчдийн хувьд тусдаа цэсийг хэд хэдэн хоолоор бэлтгэдэг. Хэрэв ахмад тахианы мах хүсч байвал хоёрдугаар нисгэгч үдийн хоолонд загас эсвэл өөр төрлийн мах авна. Энэ нь хоолны хордлогоос сэргийлэх хамгийн сайн арга юм. Нисгэгчид ээлжлэн хооллодог бөгөөд зарим нь тусгай ширээн дээр хооллонгоо жолооддог. Гэхдээ энэ дүрмийг дагаж мөрддөггүй агаарын тээврийн компаниуд мөн байдаг.

Заримдаа нисгэгчид яагаад зорчигчийн бүхээгт зорчигчтой хамт нисдэг вэ?
Заримдаа ажлын зорилгоор нисгэгчид зорчигчидтой хамт нэг нисэх онгоцны буудлаас нөгөө рүү нисдэг. Хэрэв тэд дүрэмт хувцастай онгоцонд сууж байгаа бол зорчигчдын дэргэд унтах, хоол идэх, чихэвчтэй кино үзэхийг хатуу хориглоно. Ийм үйл ажиллагааны үеэр дүрэмт хувцастай нисгэгчийг харах нь зорчигчдыг төөрөгдүүлж, сандаргаж болзошгүй юм. Гэхдээ ихэнхдээ дүрэмт хувцастай нисгэгчид бүхээгт эсвэл нэгдүгээр зэрэглэлийн нөөц суудалд нисдэг.

Шувуутай мөргөлдөх, мөндөрт цохиулах эсвэл аянгад цохиулахын аль илүү аймшигтай вэ?
Онгоцонд аянга буух нь элбэг боловч зорчигчид үүнийг анзаардаггүй. Маш ховор тохиолдолд энэ нь агаарын хөлгийг унтраахад хүргэдэг. Энэ тохиолдолд нисгэгчид онгоцон дээрх электрон хэрэгслийг шууд утгаараа дахин тохируулах хэд хэдэн заавартай бөгөөд нислэг ердийнхөөрөө үргэлжилнэ. Харин шувууд таны бодож байгаагаас ч илүү аюултай. Сэнс эсвэл турбин руу орсны улмаас хөдөлгүүр эвдрэх, бүр гал гарах ч аюултай. Бараг бүх салхины шил шувууны мөргөлтийг тэсч гарна. Тиймээс нисэх буудлууд шувууг айлгах зорилгоор дуу чимээ үүсгэгч, шонхор шувуу, нисдэг тэрэг хүртэл ашигладаг.
Мөндөр нь тийм ч аюултай биш учир нь агаарын хөлөг цаг агаарын нөхцөл байдлыг тодорхойлж байдаг тул, тойрон нисэхэд хялбар байдаг.

Турбин дээр яагаад спираль зурсан байдаг вэ?
Турбин бараг чимээгүй ажилладаг. Хэрэв ажиллаж байх үед нь түүн рүү ойртвол хэдэн метрийн зайд шидэгдэж, хүнд бэртэл авах болно. Олон тооны ослын улмаас турбины дунд хэсгийг спираль эсвэл бусад тэмдэглэгээгээр тэмдэглэж, хөдөлгүүр ажиллаж байна уу эсвэл амарч байна уу гэдгийг харж болно.

Жирийн хүн онгоц газардуулах боломжтой юу?
Хэрэв энэ нь орчин үеийн онгоц бол боломж бий. Симулятор дээрх саяхны туршлагаас харахад онгоцны үйлчилэгч энэ даалгаврыг маш сайн даван туулж чадсан. Энэ нь онгоцыг чиглүүлж, газардуулах компьютерийн системийн ач тус юм.

Яагаад зорчигчдод шүхэр өгдөггүй юм бэ?
Энэ нь хачирхалтай сонсогдож байгаа ч онгоц унаж эхэлбэл шүхэр таны амийг аврах нь юу л бол. Ихэнх хүмүүс тайван байдалд байсан ч түүнийг өмсөж, аюулгүй газардах боломжгүй ба мөн онгоцноос бэртэхгүйгээр үсрэхийн тулд онгоц 5 км-ээс дээшгүй өндөрт бага хурдаар нисэх ёстой байдаг. Гэвч гар тээшиндээ шүхэр явдаг цөхрөнгөө барсан зорчигчид байдаг. Та тэдний жишээг дагаж болно, гэхдээ таны шүхэр нь гадаадын үнэтэй машин шиг үнэтэй байдаг.

Нисгэгчид нисэхээс айдаг уу?
Түүхэн дэх хамгийн аймшигт онгоцны сүйрэл тэнгэрт биш, газар дээр болсон. 1977 онд хоёр нисэх онгоц хөөрөх зурваст мөргөлдөж, 583 хүн амь үрэгджээ. Тэнгэрт онгоц сүйрэх нь ховор байдаг. Статистикийн мэдээгээр, ихэнх ослууд хөөрснөөс хойшхи эхний 3 минут, буухаас 8 минутын өмнө тохиолддог. Мөн онгоцны осолд орсон хүмүүсийн 95.7% нь амьд үлддэг.

Хэрэв та амьд үлдэх боломжоо нэмэгдүүлэхийг хүсч байвал онгоцны сүүл хэсэгт суу - тэнд хамгийн аюулгүй. Онцгой байдлын гарцаас 5-р эгнээнд суудлаа сонго.

Эх сурвалж: forumdaily.com

Буцах
Сүүлд нэмэгдсэн
Newsletter - д бүртгүүлэх
Имэйл хаягаа бүртгүүлсэнээр та сонирхолтой мэдээ мэдээллийг өөрийн
имэйл хаяг дээр үнэ төлбөргүй хүлээн авах болно.
Logo
©2020 - 2025 Anu.mn, Зохиогчийн эрх хуулиар хамгаалагдсан. Мэдээлэл хуулбарлах хориотой.